luni, 27 octombrie 2014

Curat murdar

M-am făcut ca o gospodină, zi de zi pun mâna pe mop. Stau și mă minunez încă o dată ce om serios devin de când am descoperit avantajele vieții de om cu gresie albă prin casă. Speli, speli pe jos non-stop și tot degeaba. Se face mizerie și dacă respiri. Noroc că nu dau prea des pe aici, că altfel îi băteam recordul vecinei mele. Am o babă-n bloc, spală aia scările zi de zi. Ori se plictisește grav, ori simte și ea că prestează mult și fără rost, ca mine. O dată am și alunecat pe zoaiele ei și-am dat cu posteriorul de scări în jos, m-am drelit pe antebrațe de ziceai că m-am certat cu un jder.

Eu ca eu, dar nu m-am putut abține să nu observ cum vorbesc ăilalți unii despre alții când e vorba de curățenie. Gata, acum știu. Românul se pricepe la fotbal și la politică. Dar pe româncă n-o bate nimeni la curățenie. O mai bate românul când face curățenie prea-n gura mare și nu-l lasă să vadă ca lumea la televizor fotbal și politică, dar asta-i altceva. Nu prea știu femei cu care să fi stat de vorbă față în față să nu-și fi amintit ele ce mizerie era la x sau la y. Asta deși, dacă ești un nazist al curățeniei și cauți atent și pe la ele....Și-acuma știu, toți care-s acasă întorc privirea și se uită prin cameră. Sau prin baie, dacă citesc asta pe veceu. Revin.

Niciun comentariu: