duminică, 17 ianuarie 2010

...si o ultima consideratie

OK, am primit destul feedback vizavi de postarile despre credinta, nu aici, pe alte canale. Nimeni nu mi-a raspuns la intrebarea de ce pula mea japonezii sunt asa amarati si asa analfabeti si canibali si traitori in copaci pentru ca nu au biblie. Nu-mi propusesem sa conving pe nimeni de nimic, faceam un apel la toleranta. Am primit inapoi muie. Nici macar nu vroiam sa fac pe careva sa se razgandeasca. E foarte dificil sa faci sa se razgandeasca pe cineva care oricum nu gandeste.

3 comentarii:

Anonim spunea...

„ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ”

Petre Ţuţea



ronnaldo

Cristean spunea...

du-te, planet...

elcrom spunea...

hmm... la chestia cu japonezii... nu e chiar asa :) crestinismul pune pret pe viata post-mortem (daca pot zice asa :D ).. prin urmare o populatie credincioasa n'ar trebui neaparat sa traiasca si in confort, plata pentru credinta ei urmand sa vina dupa ce "merg in excursia definitiva" iar o populatie necredincioasa n'ar trebui neaparat sa traiasca in colibe.

cat despre citatele din Petre Tutea, stiu eu unul care s'ar potrivi mult mai bine:"orice argument cu privire la existenta lui Dumnezeu este o poarta catre ateism" (parca asa era). asta pentru ca orice argument adus de mintea umana (fie pro/contra) isi poate gasi usor un contraargument din partea unei alte minti. daca nu acum, atunci peste 50,100,500 de ani sigur. iar daca iti bazezi (ne)credinta pe argumente, s'ar putea sa ai un soc cand ele ar inceta sa mai fie valabile.

prin urmare nu cred ca treaba asta cu credinta tine de argumente si de facut sa se razgandeasca minti care oricum nu gandesc :) daca vrei sa crezi, crezi in ciuda argumentelor, asta fiind si baza credintei ca sentiment.