duminică, 6 decembrie 2009

Duminica orbului

Am scris asa pentru ca inca nu stiu daca e duminica chiorului. Pe care l-am votat. Bai, daca aveti senzatia ca schimbati ceva votand azi, va inselati. Are dreptate fanel, bine, el are dreptate citandu-i pe altii, dar asta-i partea a doua. Dincolo de faptul ca noi, romanii, am inceput sa confundam schimbarea cu schimbarea in bine, noi uitam o chestie, manca-v-as: uitam cine suntem.

Va zic asta pentru ca stiu o chestie mai bine ca voi, iar asta se intampla pentru ca sunt un tip original. Un clasic. O raritate. Vorba cui stiu eu: o sa ma vedeti la muzeu, daca o sa mai treceti vreodata pe la asa ceva. Stiti chestiile alea de le zice carti? Ei, eu fac o chestie originala cu ele, am o abordare aparte: eu le citesc. Si intr-o carte din asta, am aflat ce povesteau Eminescu si Caragiale despre Romania despre vremea lor. Ghici. Era exact la fel ca acum. Oameniila fel, sistemul la fel, politicienii la fel, alegerile la fel.

Asa ca nu va mai amagiti. Nu schimbati nimic chiar daca traiti cu impresia patetica si naiva ca schimbati ceva. Politicienii sunteti voi. Schimbati-va voi inainte sa aveti pretentii de la altii.

Apdeit: am vazut magaria pe care o fac televiziunile pe saituri. E ok. E semnul ca internetul este inca liber. Cand or sa se bage reguli noi si organizatii noi si sefi noi, manca-mi-ar pula, nu va mai fi asa.

20 de comentarii:

gabi_p spunea...

Ai dreptate, nu schimbam nimic! Ideea e alta, mie mi-e frica de vantu. iti dai seama cum ar fi un guvern condus din umbra de vantu si paturiciu? Cred ca se legalizeaza furtul de la o suma in sus. O sa ajungem sa umblam cu banii ascunsi in... papillon. Te duci la paine in pula goala, altfel te lasa vantu fara tenisi. Deja mi-e scarba si nu e de la mancare.

gabi_p spunea...

Ne-am dus pe pula:( Macar o sa am 5 ani de "fun", o sa fut la pesedei si penelei pana mi se subtiaza "fiu'". Presimt ca pesedeii o sa-mi spuna ca si pana acum: "am fost prost". Ce noutate!

Cristean spunea...

mda. se pare ca da. asta e, suntem o tara de retarj.

Punkeru spunea...

ete pula ... oricine ar iesi tot o pula o sa inghitim ... cu noduri ... indiferent de la cine .

eadono spunea...

bre io nu citez pe nimeni..am destula inteligenta sa imi formez parerile proprii..ca mai sunt si altii pe care tu nu inghiti cu aceleasi pareri e alta poveste..de exemplu badea, ciutacu si gasca vesala de la antene.. poate o sa vina ca o surpriza, si eu citesc cartile nu le tin de bibelouri..
si se pare ca iese chioru president la romanica..ma doare la cot. eu nu am votat pentru ca eu nu am cum sa votez PSD niciodata in veci vecilor..si Basescu e mult prea golan si prea bagabont sa ne fie presedinte.. dar se pare ca romanii vor in fruntea tarii un golan. E clar..ai si tu dreptate. ca sa schimbam ceva, trebuie sa ne schimbam noi intai si apoi sa avem pretentii...
Revin cu forecastu meu pe 2010 :
1. ne ducem dracului urgent
2. coalitie PDL - PSD


PS. vezi ca ciutacu pe blogul lui ( sincer nu imi place deloc de asta ca e absolut cretin) o da cam si ca tine aici...raritate, geniu..alea alea..o iei pe carari taica si tu .. ca e la misto sau nu..e mai putin important

Cristean spunea...

ba, vestea buna e ca nu tre' sa le platesc eu somajul la al' de badea si ciutacu. le da mogulu' salariu in continuare. cu o amenda mica pentru ca n-au injurat destul in campanie.

eadono spunea...

ba sunteti criminali cu mogulii astia...daca e asa cum spun toti ca mogulii fac si dreg...care e mogulu lu base bre? sau ala nu a re moguli? si apoi la ce dracu il mai intereseaza pe asa zisii moguli de banii din bugetul romaniei, cand fiecare din ei ar putea lejer sa ne plateasca datoriile externe din buzunar.. breee scoate capu din nisip si vezi ca nu mogulii te fura in tara asta, te fura guvernu, parlamentul, presedintele, oricine ajunge la putere are un prim scop..banu frate! mogulii deja au prea multi bani ca sa se mai agite la maruntisu nostru.. da oricum acu te bucuri ca a iesit Base iar, cu furt pe fata, probabil a furat mai mult decat PSD-ul , sa te vad cum te bucuri cand nu o sa avem bugete, nu o sa avem parlament, cum o sa se instaureze regim autoritar basescian..sa te vad cum o sa mai urli atunci pe net, cand tu si aia mica o sa plecati in Italia la maicata ca aici singurul loc de munca o sa fie spalat parbrize in intersectie..

Adelcika spunea...

Daca voi imi spuneti mie cum p..da mea au iesit exit pollurile cu geoana castigator, fix alea comandate de Vantu si Voiculescu, va dau un premiu. 2 nasturi, ca fix cu asta ramanem in buzunar dupa ce platim toate datoriile interne si externe facute de clientii politici - ca aia fura, fratioare, nu Presedintele, in sine. Iar clientii lu Base sunt mai mici si mai putini decat ai PSD-ului si PNL-ului, ca d asta e vba. Si, ceea ce e si mai important - sunt mai satui, mamicule! Are Vantu bani? Patriciu? Au destul, ha? Pai d und pla ta au bani, mah, de la tine si de la mine, care platim inca datoriile la FNI si faptul ca s-au vandut rafinarii si saline cu pretul unei vacante la Sovata! BAAAAAAAAAAAI, ganditi, in pzdm!

Cristean spunea...

bai tata, n-a zis nimeni ca basescu e mai bun, am zis ca e mai putin rau si mai putin prost. alea cu dictaturi si cu pula calului, daca nu le-as fi auzit pe la antene, poate ma gandeam si eu la ele. da' cand ai vazut tu vreun adevar pe acolo? eu dau foarte des pe acolo asa, ca sa fiu impartial si ca sa aud si o alta opinie. o alta opinie proasta, gresita si rea. cand or sa spuna ceva de bun simt, am sa recunosc si eu. dar pana acum n-a fost cazul. asa ca fara texte, va rog.

eadono spunea...

ba tembelule, daca la antene spun ca e base e dictator, e din start gresit? eu nu mai am voie sa am parerea mea personala? sau e obligatoriu sa fiu contra antenelor? Din punctul meu de vedere Basescu e populist si cu apucaturi de dictator grave, parere pe care mi-am format-o de-a lungul timpului avand declaratiile lui, actiunile lui si asa mai departe..inca o data cristinel....am si eu destula inteligenta incat sa imi formez opinii proprii. EU nu dau des pe la antena, pentru ca nu am timp. EU nu am pretentia sa fiu impartial..ci doar am capacitatea sa gandesc singur, si nu sa injur antenele sau realitatea sau pro teveul din principiu.. .

cat despre tipa care scrie mai sus...tanti, daca limajul tau ar fi fost putin mai decent poate te-as fi luat in seama. Probabil ca esti un om inteligent sau nu, nu ma intereseaza..dar exprimand ideiile asa....bleah..clientii politici? ma faci sa rad..ce spuneai cristinel de texte?? ia uite ce spune amica ta..

Cristean spunea...

bine, ma, da-i in pula mea si pe aia cu antena lor. da' noi daca-mi amintesc bine am apucat sa traim intr-o dictatura si cred ca stim ce-i aia. dictatorial este in momentul asta ce face parlamentul cu guvernul - nu-l voteaza pentru ca nu-l vor si nu voteaza impotriva pentru ca risca sa ramana fara locurile alea caldute de acolo. ce-i dictatorial la basescu? ce lege n-a respectat? asta nu am sa inteleg niciodata, cum pula mea reprosezi cuiva ceva inventat.

Adelcika spunea...

Stimate domn, daca ar fi scris comentariul de mai sus un alt domn si ar fi presarat opiniile cu expresii masculine uzuale, banale si totodata decente gen "pula mea", l-ati fi luat in seama? Pe el, comentariul...

Cat despre texte si opinii - un alt domn, pe nume Larry Flynt, spunea ca parerile sunt precum orificiile anale - fiecare are cate una. Ceea ce va doresc si dumneavoastra.

Respectele mele,
O dama bine

bnx spunea...

Daca nu ar fi fost "care este" in spatele lui Geoana si "tataie romania", probabil ca l-as fi ales pe Geoana. Indirect pe Antonescu, pe care l-am crezut initial om cu cohones. Se pare ca m-am inselat. Base a castigat datorita lu Almanahe. Numai tampiti ajung in PSD. Geoana nu e prost, cu toate ca de obicei face pe prostu, vezi intalnirea cu Vantu, dar e tampit daca crede ca noi il inghitim pe Vanghelie si pe Iliescu.

Cristean spunea...

@ bnx: frumos. am vazut suspect de multa lume zilele astea GANDIND. deja ma simt ciudat.

eadono spunea...

stimata doamna..bineinteles ca nu. Modul asta de exprimare , fac politica in pula mea, ma lasa rece. absolut rece. Si nu le bag in seama..de ce? simplu ..daca nu ai atat creier incat intr-o conversatie cu un necunoscut sa nu iti bagi pula in toate frazele iesite pe gura, eu nu am de ce sa imi deschid urechile catre pulele lui... sa spunem ca pentru straini sunt virgin in urechi..de exemplu pe respectivul posesor de blog, il cunosc si imi e prieten din clasa a IX-a..asa ca de la el accept. ce spunea domnul Larry Flint este la fel de neimportant pentru mine..din cand in cand si orificiul si ideile mai trebuie curatate..foloseste cu incredere sapunul Protex.

acu cristinele tata...ultima oara cand am vorbit noi doi, iti mergea tare rau financiar vorbind...si din ce in ce mai rau din cauza lu criza. Eu am inceput sa judec foarte simplu situatia. Cum imi merge acum, si ce cred eu ca se va intampla in viitor.
Vad ca tu o tii pe una si buna, sa iti dam exemple de ce face rau Basescu...eu ti-as putea cere sa dai exexmplu de ce a facut bun basescu.. si am contra-replica la tot ce spui tu.. nu crezi ca ar fi mai bine sa judeci si tu lucrurile din punct de vedere personal? Bre imi merge bine acu? NU!
Poate sa imi mearga mai bine pe viitor daca pastram ce avem acum?..raspunde si aici si ia o decizie. pe mine ma doare in cot cine iese la putere..vreau sa imi fie bine. Atat. poate ca ar trebuii sa faci si tu la fel.

Cristean spunea...

ba, pe vremea lui nastase m-am angajat pe 2.700.000 vechi pe luna. daca stau sa ma gandesc, cam tot atunci te-ai carat si tu din tara pentru cativa ani. poate de-asta e asa popular psedeul intre romanii din diaspora.

pe vremea lui basescu tu ai ajuns manager iar eu am sarit de mia de euro la salariu. fapt pe fapt, ca sa-ti raspund la intrebare, da, am avut un an de cacat, ca a fost criza, nu mi-a bagat basescu mana in buzunar.

si n-aveam de gand sa votez cu niste oameni care vor sa impoziteze mai mult munca la particular ca sa nu-si dea fanii afara de prin primarii si de pe unde se mai fut banii nostri pe salarii grase frecand manduru' la stat.

eadono spunea...

bre, sunt de acord ca PSD au furat la modul barbar si ca mai fura si acum..pe vremea lu base m-am angajat pe 7 milioane..si nu manager...apoi am urcat in companie si mi-am croit drum pentru ca asa am vrut si am muncit pentru asta.
Criza asta financiara taica, o simti doar tu. Basescu si ai lui , Geoana si restu nici nu o vad.
Ba dementule, ca in ultimul an ti-a mers prost e vina crizei sau a proastei guvernari, bugete nerespectate, mii de cabinete si bugetari, tepe peste tepe, acceptarea achizitiilor de armament pe niste preturi uriase, constructii de autostrazi la comanda, etc etc..ba tu esti orb sau vrei sa faci pe nebunu acum?
Ca nu ti-a bagat mana in buzunar Base e clar...dar a facut ceva sa opreasca cacatul in care suntem? Cum poti sa spui ca base nu a facut nimic rau, cand anul de criza 2008 a fost ignorat, si in 2009 am cheltuit mai multi bani publici decat otice tara din uniune? Ai idee cat buget are ministerul apararii in momentul asta? 6 ron pe luna, cat sa nu se inchida contul ala... ai idee cati bani platim noi americanilor pentru achizitiile care apropo nu u ajuns in Romania inca?
Ba termina cu idoteniile si deschide ochii..sa vezi ca noi suntem aproape in faliment, creste numarul de debitori lunar, populatia indatorata in ultimul hal, avem datorii interne de 7 miliarde de euro, si datorii externe de 28 % din PIB, extern suntem vazuti ca niste clovni, nu avem bani de pensii, de salarii, nu avem buget pana la ora asta pentru 2010, nu avem nimic din cauza unor idioti gen Base si Geoana care se bat pe putere. Daca venea Geoana era la fel de rau. Eu nu tin partea nimanui. Eu vreau sa ne cumpere Germania, sau Canada. si sa il bage in puscarie pe BOC, Base, Udrea, Ridzi, Oprisan, Vanghelie , Vantu, si care dracului mai e pe acolo..intelegi?

Adelcika spunea...

Sa mai atrag oare atentia ca Presedintele nu trebuie "sa faca" nimic - cel putin, nimic din cele enumerate - si ca tocmai asta i s-a reprosat lui Basescu, ca prea vrea sa le faca el pe toate?

Hai sa judecam "personal" putin, ca d-aia suntem unde suntem - ca au judecat taranii "personal" si l-au votat pe Iliescu k "le-a dat" pamant, pensionarii ca "le-a dat" pensii etc. Acum profesorii nu l-au mai votat pe Basescu ca "nu le-a dat" salariile marite cu jumate, iar ceilalti bugetari, ca "nu le-a mai dat" sporurile castigate cu "sudoarea fruntii" cat plimba o hartie prin 5 maini.

Newsflash: politica nu se face "personal". La modul teoretic, cel putin. Iar daca vreti sa discutam despre criza, sa discutam la anul pe vremea asta, cand o sa platim toate politicile protectioniste ale PSD de-o sa ne usture fix unde ar trebui sa ne spalam cu Protex.

Slava Domnului c-avem manageri printre noi, sa contribuie din gros la buget!

A, si poate, apropo de ce ar trebui sa faca un Presedinte, facem un exercitiu de imagine si vedem cam cum ar fi aratat sapoul din NY Times si alte publicatii care chiar conteaza daca ar fi castigat PSD. Poate va ajuta sa vedeti ce spuneau in '90, dupa mineriade: http://www.youtube.com/watch?v=Cbe3VSlAOTI

Cristean spunea...

@ eadono: sa vina, frate, nemtii, canadienii, io nu le-as vinde tara, io le-as da-o gratis!

Cristean spunea...

Si ca sa intelegeti ca unele chestii nu le fac din cretinism: daca as fi lucrat la stat, foarte probabil as fi votat cu geoana si cu psd.