miercuri, 14 octombrie 2009

Pă sistem

Sunt convins ca mai toti ati injurat cel putin o data functionarul ala indolent de la ghiseu. De fapt, in aceasta materie, noi, romanii, am ajuns si mai rafinati. Am ajuns sa injuram si functionarii de la firme particulare, gen RDS, telefonie etc. Recent, am inteles ca un sfert din functionarii de la stat trebuie si vor fi dati afara. Probabil ca unii se vor bucura cum m-am bucurat io cand mi-am dat seama ca atunci cand vine criza belesc belingheru' aia de la vanzari. Problema: care sfert? Acuma, nu ma intelegeti gresit, nu-s eu avocatul celor de prin primarii. Nici pe departe.

De ce zic care sfert? Pentru ca stiu cat de cat din interior sistemul. Iar sistemul este cel care suge, nu oamenii. Iar sistemul are doua bube-n cap: stilul de lucru si organigrama. Sau altfel: poate exagerez, dar la noi la stat, cred ca mai putin de jumatate din oameni muncesc cu adevarat. Iar restul baga de nebuni pentru toti si normal ca-i vezi nervosi cand ai treaba cu ei. Pentru ca ei stiu ca n-ai nevoie de nu stiu cate curve la birouri in spate sau de juristi care nu fac nimic. Sigur, au un salariu de cacat, normal ca nu muncesc. Si daca ar munci, tot banii aia i-ar lua. In plus, daca mai multe lucruri s-ar putea rezolva prin telefon sau online, atunci s-ar munci mai bine, ar fi nevoie de mai putini oameni si nu ne-am mai enerva nici noi.

Niciun comentariu: