miercuri, 9 septembrie 2009

Am uitat sa pun titlu

Vroiam sa discut despre o chestie pe care nu mi-o amintesc acum, asa ca am sa spun doua vorbe despre Inglorious Basterds, filmu' ala de Tarantino cu Brad Pitt, fetelor. Ca prea imi sta si asta pe creier. Si n-am sa fac pe criticul de film, am mai zis, e treaba Margaretei asta, nu ma bag. Da' nu pot sa n-am si eu niste observatii. Bun, violenta e misto cateodata, mai ales in filme. Da' aborea asta unilaterala si personajele nu mi-au placut neam. Ok, recunosc frumusetea unei fantezii, chiar cu toata naivitatea si subtirimea probabil intentionata a scenariului (Hitler era pazit doar de 2 soldati).

Adica sunt genul ala de ins care stie sa aprecieze filme gen Crouching Tiger, Hidden Dragon (care, apropo, are scenariu mult mai bun decat Inglorious Basterds), pentru ca stiu ca este o LEGENDA - asta pentru toti retardatii care ma iau cu "hai, ma, ma lasi cu zburatorii tai prin copaci?". Si uite cum se termina al doilea paragraf si eu aberez si nu mai reusesc sa ajung unde vroiam. Vroiam sa ajung la ideea de film copilareasca, de zici ca-i scenariu de joc de calculator: evreii sunt cei mai buni, toti nemtii sunt niste nenorociti, in afara de bezmeticii care nu viseaza decat o moarte eroica pentru Germania.

Am mai intalnit atitudinea asta intr-o carte in care Israelul raspundea unei tentative de atac din partea statelor arabe prin santajarea statelor vestice cu bombe atomice puse in capitalele lor si distrugand tot ce vroiau ei si cucerind ce vroiau si ce smecheri erau ei si ce prosti restul lumii si la urma cineva se indragostea de altcineva. Foarte frumos. Stiu ca venind din partea mea, e urmeaza sa scriu suna ciudat, dar bai, unii nu mai au nimic sfant pe lumea asta. Cum pula mea sa mai crezi in 2009 in povesti din astea?

Poate multa lume o sa ma acuze de altceva, de lipsa de sensibilitate, gen "cum, dom'le, ce-ai tu cu viziunea autorului?" Ma, n-am nimic cu ea, cu ochelarii de cal am. Adica eu sunt perfect, alalalt nu. Ok, pe final scenariul incearca sa mai dreaga busuiocul si-i vede perfect capabili si pe nemti, si pe americani, de bulangerie totala si rezistenta 0 la compromisuri. Noroc cu Brad, saracu'. Na, trebuia sa ramana incorijibil cineva si in filmul asta. Problema e urmatoarea: nu-s nici antisemit, nici filogerman, nici nimic. A, poate un pic antiamerican.

M-am simtit la filmul asta ca atunci cand am citit studiul ala despre sexul la romani: oltenii is cei mai tari la pat, moldovencele sunt cele mai tari la pat. Studiu facut de un oltean la Iasi. Da' zic atat. Is satul de filme in care americanii sunt cei mai tari si cei mai smecheri. Acuma ce faceti, imi bagati filme in care evreii sunt cei mai smecheri?

Niciun comentariu: