marți, 4 august 2009

Răzbel


4 august 1964



Incidentul inscenat din Golful Tonkin, care i-a facut pe americani sa intre sa incerce sa rezolve ce n-a fost in stare Legiunea Straina: "sa apere Vietnamul de comunisti". A, si sa dea cu napalm peste niste copii si-asa mai departe. Imi pare rau ca atunci cand am scris ca sunt pro sau contra niste chestii tocmai razboiul mi-a scapat. In fine, o multime de morti de toate felurile, masacre inutile gen My Lai...

Chestia cea mai importanta la razboiul asta a fost transmisia televizata, care, incet, incet a inceput sa darame un mit. Mai ales pentru aia care aveau impresia ca razboiul e o chestie la care te plimbi, tragi cu pusca, fuţi asiatice, defilezi, lălăi cantece patriotice, arati bine si cand te plictisesti sau ti-e lene, te duci acasa sa te culci. Special pentru fanii razboaielor civile. Asa am inceput sa vedem cu totii, in direct, adevarata fata a razboiului. Si tot nu ne-am saturat.

3 comentarii:

jane spunea...

off-topic: sa stii ca-mi place chestia asta cu zilele de azi, dar din alti ani.

on-topic: war sucks big time! the sooner everybody gets that, the better. the thing is that "everybody" won't get it. we might as well try and make it as human as possible and short.

sper ca niciodata sa nu experimentez razboiul.

Cristean spunea...

da, e un site, dar nu am cum sa-l sindicalizez, ca-l lasam sa mearga automat.

cat despre razboi, il experimentezi deja, doar ca e o chestie distanta. un proxy war. poate si-n secunda asta se omoara niste romani cu talibanii, doar ca n-ai tu sau n-am eu pe cineva pe acolo.

jane spunea...

da, am uitat sa precizez ca era o speranta egoista. ma gandeam la mine si la cei dragi mie, prin extensie si romania.

trecand insa prin istoria europei, n-a prea scapat nicio generatie fara razboi. se pare ca uitam repede.