vineri, 3 aprilie 2009

Decesul saiturilor de futut?

Zoso zice ca facebook sta sa crape. Acuma, pentru prietenii mei pe care i-am cunoscut pe netlog, facebook e un fel de hi5. Iar expunerea lui zoso face parte dintr-o teorie mai larga a lui, cum ca mai toate retelele sociale sunt pe duca. De ce? Pentru ca ori nu prezinta, de fapt, interes, ori nu vor mai prezenta. Si pentru ca nu reusesc sa monetizeze, sa vanda destula publicitate sa-si sustina operatiunile. Pentru ca s-au lovit de aceeasi problema de care s-a lovit tot internetul: cum directionezi publicitatea unde trebuie? Si ca toti marketerii online sunt disperati cum sa faca sa rezolve problema asta.

Eu cred ca facebook, daca va cadea vreodata, o va face din cauza managementului defectuos si a manevrelor speculative care umfla cu pompa valoarea activelor. Din alte cauze probabile in afara de cataclisme, nu. Pentru ca ele fac doua chestii, hai, trei, cu tot cu furnizat materiale pentru pitzipoaca si cocalari.com. Ele, in afara de chestiile gen LinkedIn, furnizeaza un loc ideal pentru toti ratatii care vor sa futa, sa minta sau sa impresioneze lumea cu viata lor patetica sau penibila. Si, cel mai interesant, aduna informatii despre tine. La modul cel mai misto: le furnizezi tu cu manutza ta. Tu te lauzi cu ani, caracteristici, preferinte, prieteni etc. Iar asta e o chestie la care nu va renunta nimeni pentru ca asa suntem noi, oamenii.

Exemplul ca modelul de business pe retele sociale este unul de succes este Netlog. Motivul care ma face sa cred asta este intelegerea pe care au facut-o cei de la Yahoo! cu ei. Sa bage reclama de la Yahoo! in paginile lor. De ce ar da cu sutul, practic, la ce-au ei acasa, chestii gen Yahoo! 360 si ar incerca sa faca reclama pe Netlog? Sunt chiar nebuni? Nu cred. Eu cred ca Netlog a reusit sa gaseasca metode mai bune de targeting pentru reclama. Si asta este cheia ca sa faci bani in retele sociale. Speculand dorinta unora de a epata si a fute si tragandu-i de limba.

Niciun comentariu: