joi, 19 martie 2009

"Prietene"

Nu, nu e un text despre prietenie. Pentru elucrubatii din astea patetic-labagice, incercati in alta parte. Aici e o juma' de prohod, asa. Demonetizarea cuvantului "prietene". Ati observat cata lume a inceput sa foloseasca termenul asta cand discuta cu oameni pe care ii uraste? Mah prietene, daca te prind, te zapacesc cu bataia, DA? Ma simt ca-n Evul Mediu, cand taranii au inceput sa-si boteze vaca Ducesa si boul Ferdinand. Dintr-un netarmurit respect si o deosebita consideratie pentru conducatorii lor de pe atunci. "Prietene" a devenit acum un fel de "mah, manca-mi-ai pula...".

Totusi, o gramada de insi care folosesc termenul cu intelesul despre care vorbeam eu mai sus se simt imediat jigniti de apelativul "coae". Adica folosim masuri diferite. Tu ai voie sa-i spui unuia ca-i prieten si sa-l faci cu ou si cu cacat, eu n-am voie sa-ti spun tie (din colegialitate si atat) "coae". Coae pentru mine inseamna unitate. Suntem in aceeasi situatie, in acelasi scrot de viata. Dar nu, tu confunzi (voit,daca ma intrebi pe mine) solidaritatea din cuvantul "coae" cu un luat la misto. Cu un "mai, pula mea...". "Baaaa, io nu sunt coaie, da???" Bine, prietene...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Si pe mine ma dispera astia care folosesc "prietene".
Mai bine suna "coae"

Eu-s adept al cuvantului "coae".
Pe toti ii fac "coae".
Am vazut ca mai nou si colegele mele folosesc "coae". =))

Cristean spunea...

"coae" suna ca niste coaie. "prietene" suna ca o pula!

Anonim spunea...

Conform "ierarhizarii" tale, sunt mai important daca cineva mi se adreseaza cu "prietene". :))